tato

tato | ta to ty to tu tato? ta ne?

bratkur
2 mesačný štrajk učiteľov
 
Proko
Proko | 4.7.2017 08:08

Najsmutnejšie na tom je, že keď učitelia chceli vyššie platy, tak ľudia šomrali. Tie závistlivé komentáre ako môžu chcieť, keď niekto zarába menej.


nhuta
nhuta | 4.7.2017 08:28

Ja mam skor pocit, ze tento narod sa stava narodom neschopakov, ktori svoje problemy riesia tym, ze za ich vznik mozu vzdy iní...Pricom, kazdy ma narok na strajk, alebo robenie "niecoho" so svojim zivotom. Miesto toho, aby ucitelov, ci zdrav.sestry, a podobne, podporili...radsej budu zavidiet a šomrať. Kazdy ma, co mu patri. Aky narod, taki politici... Tak sa nedivme...


logik
logik | 5.7.2017 08:08

Plný súhlas s pripomienkou!
Pracujem v školstve už 28 rokov a každému, kto vidí, že učiteľ má 2 mesiace prázdnin, by som odporučil, aby si to na jeden školský rok vyskúšal.Tak poďme na to: Za tých 550 - 700€ čistej mzdy musí pedagóg:
1. V auguste stráviť minimálne týždeň, niekedy i viac prípravou na nový školský rok.
2. Ak má "skvelých" žiakov - ktorí mali na konci šk.roka nedostatočnú - musí ako skúšajúci absolvovať nepríjemný reparát. Reparát býva častokrát pod drobnohľadom rodičov, ktorí až po 5-ke zistia, že ich dieťatko sa flákalo počas celého roka.
3. Rodičia - ak zistia, že ich vzorné dieťatko neprospieva, okamžite hľadajú vinu v pedagógovi. Nezaujíma ich, či ich potomok bol do tretej v noci na internete, či neprišiel neskoro do školy, či prišiel do školy a či vôbec chodil do školy, či si priniesol aspoň nejaké pomôcky, či nechrápe na hodine... Tu treba riešiť prvom rade učiteľa. A hlavne tí, ktorí majú niekoho za sebou alebo v peňaženke patričný obnos peňazí.
Pozor: Česť výnimkám!!!
4. Počas celého školského roka musí byť učiteľ pripravený odovzdať žiakom všetko, čo je potrebné z toho - ktorého predmetu, neustále sa pripravovať a čerpať nové poznatky. Okrem toho nikdy nesmie dať najavo, ako ho rozčuľuje, keď mu žiaci nevenujú pozornosť, keď vyrušujú, prípadne niektorí, ktorí majú IQ húpacieho koníka, doslova provokujú a žiaľ - v triedach pubertiakov strhávajú za sebou aj ostatných.
5.Učiteľ sa musí po vyučovaní pripraviť na ďalší deň, okrem toho opravovať písomky.
6.Na konci každého šk.roka musí čo najcitlivejšie zhodnotiť úsilie a prácu každého žiaka. Po ukončení šk.roka zase uzatvoriť pedagogickú dokumentáciu - radím každému vyskúšať si - a potom môže ísť aspoň na 4-5 týždňov na zaslúženú dovolenku, ak náhodou teda netreba pomáhať v škole pri maľovaní a upratovaní...
Teraz k štrajku: Keď pred pár rokmi štrajkovali lekári ( a vydupali si 50% zvýšenie platov ) objavila sa na obrazovke istá MUDr. s oddôvodnením, prečo si berú pacientov ako rukojemníkov. Jej odpoveď bola veľmi jednoduchá:"Pacienti musia pochopiť, že si chceme vybojovať to, čo nám právom patrí..."
O niekoľko mesiacov neskôr vstúpili do štrajku učitelia a zhodou šťastných náhod redaktorka jednej televízie oslovila aj túto MUDr. s otázkou, či jej nevadí, že učitelia štrajkujú počas šk.roka. Jej odpoveď ma nie prekvapila, ale šokovala: "Neviem, prečo si učitelia berú žiakov za rukojemníkov. Ako k tomu prídu tí ostatní...?"
Nuž, je to na zamyslenie... Kedysi boli učitelia a pedagógovia celkovo aspoň uznávaní, lebo odovzdávali žiakov vedomosti. Dnes sú terčom kritiky, posmechu a urážok. To za tých 550 - 700€ a 8 týždňov dovolenky počas celého roka...
Ešte raz radím každému krikľúňovi a závistlivcovi: "Vyskúšajte si to!!!"


tato
tato | 5.7.2017 08:26

Odpoved logikovi
Každá práca má svoje plusy aj mínusy, ja viem, že učitelia nemajú tolko voľna ako žiaci. No ja svojim príspevkom som nenarážal na voľno, ale na štrajkovanie. A to hned 2-krát:
1.nemáte dôvod na štrajkovanie
2.ak už štrajkujete, tak ste mali. Ale vy? 2 dni a pár škôl. Len médiá to nafukovali, ak by "štrajk" nebol v mediach , nikto by ani nevedel, že je, pretože prakticky žiadna škola neštrajkovala a deti chodili do školy.
A k tomu vášmu súpisu , že kolko toho musíte zniesť. Taký súpis by napísal ktokoľvek v i iných zamestnaniach. Skuste pracovať aj inde , potom pochopíte. A väčšinou za nižší plat ...


logik
logik | 5.7.2017 12:29

Odpoveď Tatovi: Ťažko niekomu vysvetľovať, kto vidí iba dva mesiace prázdnin. Na ďalšie reagovať nebudem... Pekný deň.


nhuta
nhuta | 6.7.2017 13:19

Ja len kratku otazku - k tatovi -

Ucil si niekedy? Ak nie, ako vies, co a ako ziju ucitelia? Ak to hodnotis podla 2 mesiacov volna - nezabudaj. Ze dobry ucitel sa MUSI vzdelavat, robit rozne atestacie a proste ak nechce, aby hodiny boli nudne - musi sa pripravovat. Keby si ucil, nemusim to tu vysvetlovat...Ale kedze predpokladam, nikdy si nestal pred tabulou, tak ti zazelam aspon pekny den.


tato
tato | 7.7.2017 07:26

Odpoved pre nhuta:
Na tvoju poznámku ani neviem čo odpovedať. V mnohých povolaniach sa človek musí vzdelávať, neviem či si niekedy opravoval , servisoval, napr. auto, počítač, kotol, tak až potom by si pochopila, aké sú školské "vedomosti" h*ovienko. Problém školstva a učiteliek je, že ste neschopné, žijete mimo realitu života, často učíte hlúposti, nakopili ste si v školstve a s deťmi problémy, a vyskakujete len za platy. Fakt žensko-detsko-školský svet často nemá logiku, pretože ženy-deti-škola nevedia, čo je to skutočný život a skutočná práca. Vprvom rade u detí chýba móres, lebo im dovoľujete všetko a tak ste morálku a slušnosť u detí zdegradovali, po ďalšie ste zbabelé, neviete sa ozvať a napraviť skutočné problémy v školstve, a tak ste skočili na lep hlupákovi Crmomanovi, ktorý vidí najväčší problém v platoch a vyskakujete len o platy akoby platy vyriešili ten marazmus, ktorý je v školách.


nhuta
nhuta | 7.7.2017 11:18

Opat sa ta pytam: Ucil si niekedy?!

Opat odpovedas odveci. Je to jednoducha otazka. Ak si ucil, tak by si tu nevypisoval bullshity...


PS: Neucim (ale davnejsie som to skusil, takze ja mam pravo o tom pisat).


nhuta
nhuta | 7.7.2017 11:19

A hlavne...ty si fakt myslis, ze ide iba o platy?! Bud nevies fakt o co ide, alebo proste len potrebujes daco napisat, len aby si bol "cool"... Kamo, postav za za katedru na par rokov. A potom sa mozeme bavit..


roman1 | 7.7.2017 15:20

"Len médiá to nafukovali, ak by "štrajk" nebol v mediach , nikto by ani nevedel, že je, pretože prakticky žiadna škola neštrajkovala a deti chodili do školy."

No keby tie media sa venovali aj inym poziadavkam strajku a nie len tej co ich zaujimala a co poburuje - teda platy ...

Ano, v kazdom zamestani sa najdu ludia ktorym ide hlavne o prachy. Ale kto ma ucitela doma - a hlavne v mestach kde je priemerny plat vysokoskolskeho ucitela vyssi ako priemerny plat - tak to vacsinou nie je o prachoch ...
Ludia ale na slovensku pozeraju na druhych velakrat len cez optiku prachov ...


tato
tato | 7.7.2017 16:30

Pre nhuta:
Keby v normálnych zamestnaniach sa pracovalo ako v školstve, tak skrachujeme. Pred žiakov sa postavím kedykoľvek, no neviem či ty by si sa postavila pred pokazené či nabúrané auto, alebo či by si zobrala zakázku na tvorbu konštrukčnej dokumentácie , alebo tvorby softvéru, alebo hoc len či by si sa postavila za výrobný pás.
A ten vtip je o tom, aký je štrajk učiteľov trapošina, ked v lete zavrú krám na 60 dní :) Štrajk je účinný pri povolaniach , bez ktorých kolabuje nejaká oblasť, a kde je otvorené prakticky stále, pri nerobení učiteľov nekolabuje nič. Štrajk učiteľov mi pripadá tak trápny vzhľadom na tie letné , zimné , jarné voľná , ako keby anorektička povedala že bude na protest držať hladovku :) či vegeteriánka, že bude bojkotovať nákup mäsa :)


moses
moses | 9.7.2017 11:30

Ty hrdina! Pises: "Vprvom rade u detí chýba móres, lebo im dovoľujete všetko a tak ste morálku a slušnosť u detí zdegradovali". Stavim sa, ze ak by ucitel vylepil facku Tvojmu decku ak bolo drze, tak Ty budes prvy, ktory bude skakat ako opica a hrdinsky si to pojdes vybavit. Typicky hrdina spoza klavesnice. Inak sudiac podla Tvojho pravopisu si mal asi tiež dobre zle platenú ucitelku :)


petersonm
petersonm | 11.7.2017 14:02

Vidím, že autor závidí zhruba 90 dní voľna, aj to nie je celkom tak, lebo to sa tak len verejnosti javí, v skutočnosti má učiteľ 45 dní dovolenky. Napriek tomu rátam s počtom 90 pre nasledujúci výpočet:
365-90=275.
Odporúčam, keď tak závidíš, choď si do školstva odmakať tých 275 dní! A napríklad choď si ich odmakať desťročie. Potom píš na web nezmysly.


tato
tato | 11.7.2017 18:07

Pre: PETERSONM
Prečítaj si predch. moje komentáre, každé povolanie má svoje plusy a mínusy. Ja viem, že učitelia majú menej voľny než žiaci, ale z hľadiska neučenia žiakov , v lete je to 60 dní, teda 60 dní žiaci nie sú v škole a sú teda na krku rodičom a preto parodujem prázdniny ako štrajk.
Štrajk v školstve je proste nezmysel, lebo nič tým nenaruší, ako keby napr. na 60 dní si dali fajront elektrárne či benzínové pumpy či nedajvbože supermarkety či iné obchody a vôbec mnohé ostatné povolania ako dopraváci atd. Bez "práce" učiteľov štát beží bez problémov nadalej ...


moses
moses | 11.7.2017 19:52

Hej, len Ti z decka vyrastie deges ale inak OK :)


petersonm
petersonm | 12.7.2017 13:16

@tato, ty si scesty totálne.
Ad1, zaujímavé, že teraz do 60 dní rátaš už aj soboty a nedele
Ad2, bez práce učiteľov by bežal život spoločnosti ďalej len tak v stredoveku, no nie v dobe dneška
Ad3, 60 dní orientačne je aj v období máj-jún. Paráda, keby zhruba 50000 žiakov nevedelo ukončiť základnú školu a tak nepokračovať na SŠ, cca 50000 maturantov nevedelo zakončiť SŠ prípadne 30000 vysokoškolákov ostane tiež visieť v štáte v systéme niekde vo vzduchu
pre trvajúci štrajk učiteľov v čase ukončenia školského roku


tato
tato | 12.7.2017 23:00

Pre Petersonm
Samozrejme že rátam soboty nedele, ak by štrajkovali obchody či elektrárne či dopravcovia, tak zatvorené soboty, nedele by nám nevadili? Zatvorené školy však nikomu nevadia ani v pondelok ani v utorok ani v nedeľu :)
Čo sa týka tvojho teoretizovania o štrajku v júni, nuž pre absolventov ZŠ žiadny problém, 1. september by ešte stihli, raz by im tie vysvedčenia vytlačili.
Abolventi VŠ by si trocha počkali a nakoniec by papier dostali.
U väčšiny absolventov SŠ by problém tiež nebol, akurát tí, čo idú študovať do zahraničia, by mali menšie komplikácie.
Každopádne počty "postihnutých" žiakov by boli oveľa oveľa oveľa nižšie , keďže predpokladám, že takto by štrajkovalo možno 1% škôl alebo menej , súdiac podľa priposratosti a zbabelosti učiteľov a učiteliek. Navyše, ked aj tak či tak by nakoniec tie vysvedčenia by museli vydať, čakalo by učiteľky miesto letného voľna dodatočné maturitné skúšania a následne tlač vysvedčení a to pri lenivosti učiteliek by do takého niečoho nešla žiadna, takže mi to vychádza, že nie 1% ale 0% by štrajkovalo v júni.
Takže nie ja, ale ty si totálne scesty.


petersonm
petersonm | 13.7.2017 06:53

Hej máš pravdu, vydali by ich po roku.
Vidím, že poznáš zákony štátu. POPka ti tiež asi veľa nevraví...
Ako som už hore uviedol.
Odkrúť si 10 školských rokov, potom tu mudruj.
Ja som bol v školstve 16.


nhuta
nhuta | 26.7.2017 17:13

Tato - opat sa pytam. Ucil si dakedy? Takze pre teba je ucitelstvo viac-menej cosi menejcenne? Opat neodpovedas, iba dristas... Ak si neucil, tak sa laskavo nevyjadruj...


tato
tato | 27.7.2017 11:10

nhuta, si hlúpa a s hlupákom je ťažko argumentovať. Či som učil alebo nie, je absolútne nepodstatné. Podstatné je že štrajk učiteľov pri toľkých voľnách, čo učiteľky, resp. žiaci majú, je absolútne nelogický. Štrajkovať môžu pri povolaniach, ktoré fungujú neustále. Pri povolaní ako je učiteľské , kde deti sú pomaly viac doma ako v škole a štrajkom argumentovať, že deti budú na krku rodičom je trapošina najvyššieho stupňa. Učiteľkám by som neustúpil ani o milimeter, naopak, ešte by som im znížil platy. A čo by sa udialo? Nič. Pretože sú bezmocné, je ich veľa, a žiakov málo, nemajú čím vydierať, iba ak - plačom. Školstvo je systém bez spojenia s realitou života, je úschovňou hlúpych ľudí, ktorí nič poriadneho neovládajú a v realnej práci by boli ako nekvalifikované sily, pretože nič kvalifikované odborné robiť nevedia. Navyše robia aj obrovské škody na mládeži, ktorú nevedia nič poriadneho pre technický a priemyselný život naučiť, kedže techniku neovládajú, zaspali niekde v 19. storočí, dnes je technické 21. storočie. Moja karikatúra je na frašku školského štrajkovania úplne trefná.


moses
moses | 27.7.2017 12:36

Nie, nie je. Je dost uboha a trapna. To, ze niekto bude robit strajk este neznamena, ze musi silou-mocou niekoho blokovat alebo obmedzovat. Tiez mi vadi, ze skolstvo ma slabe napojenie na profesiu a ze dotacie sa rozhadzuju kadejakym spekulantom ale urcite by som si nikdy nedovolil tvrdit take tuposti ako tu zo seba grcas. Mas decka? Chodia do skoly? Tak ich prosimta odtial vyprevad a zacni ich ucit sam.


tato
tato | 28.7.2017 10:17

Pre meses: Ano, štrajkovať sa dá aj bez obmedzovania. No vtip je v tom, že učitelia (teda presnejšie len mizivé 2%) sa zavretím škôl snažili obmedziť žiakov a rodičov, no pritom niekoľkokrát do roka a hlavne v lete to spravia prázdninami :) . Navyše ako píšeš, a to tvrdím aj ja, školstvo naplnené prevažne ženami nevie pripraviť žiakov pre technický vek 21. storočia, kedže ženy od prírody sú hlúpe a stratené v technickom svete, je to mužská doména. A preto by bolo lepšie pre decká, keby škola bola iba úschovňou detí, lenže nie, učiteľky deptajú deti nepotrebnými hlúposťami, deti sa tak učia až do preťaženia a nič z takých nepotrebných vedomostí. Žiaci tak majú vzdelanie ale nie vedomosti ( potrebné vedomosti). Takže aby som sa vrátil k štrajku, učiteľky nemajú naň právo, nech budú radi, že pri svojich nevedomostiach majú štátnu dotovanú prácu. Ináč byť na mne, tak by som platy poriadne poznižoval väčšine štátom platených ľudí - hlavne poslancom, ministrom, sudcom na úroveň priemernej mzdy (teda cca 900€) a žiadne odmeny či 13. 14.platy a žiadne limuzíny.


petersonm
petersonm | 31.7.2017 08:01

napiš návod, ako dostanes do školstva mužov, mudrc


tato
tato | 31.7.2017 10:25

pre petersonm:
To neviem, keďže v školstve je všetko obsadené, bez protekcie sa do školy nedostane nik. Na Slovensku sú voľné iba miesta za pásom. Tým skôr je dôvod učiteliek na štrajk neopodstanený, ked sú nespokojné, nech sa páči za pás, a na ich miesta by sa natlačilo húfne tisíce , aj mužov. Proste požiadavky zamestnacov školstva sú úplne mimo realitu, ak by im platy znížili, aj tak by ostali v školstve, pretože mimo dotovaného školstva by boli ženy-učiteľky úplne stratené, robili by iba pomocné práce, kedže nič nevedia robiť, nič neovládajú.


petersonm
petersonm | 31.7.2017 13:16

vidím už po xty krát ze si drbnuty, vyžívaj sa ďalej


roman1 | 1.8.2017 08:21

no tato - ty si musel vyfasovat strasne zlych ucitelov ked si tak zabednene na nich nasrany ...


nhuta
nhuta | 2.8.2017 09:28

Je to len troll. Dalsi anonymny trtko, co v zivote nic neskusil a bude tu urazat vsetko mozne. A Tato - pre hlupaka, kazdy hlupak, ze, :)


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryĹĄZatvorit reklamu
loader