tato

tato | ta to ty to tu tato? ta ne?

bratkur
Vykurujte v lete, nie v zime, hlupáci !
 
Daniel

tlcko
tlcko | 29.6.2022 11:36

V lete uvítam vyrobenú elektrinu na chladenie, ale aj pre ostatné elektrospotrebiče v domácnosti. A ak by som stále vyrábal viac ako spotrebujem, tak si treba vybaviť virtuálnu batériu od dodávateľa elektriny.
To je rovnako blbé argumentovanie, že cez deň mám elektrinu zo soláru ale ja potrebujem v noci svietiť a nie cez deň...


tato
tato | 29.6.2022 11:42

tlcko: Neviem , do akej miery sa dá elektrika dodávať/predávať elektrárňam.

Daniel: Dal si príklady na letné využitie TČ. No to ma nezaujíma. Mňa a nielen mňa trápi zimné využitie a účinnosť.


Homer
Homer | 29.6.2022 11:51

Tato sa nám zrejme "jemne" snaží naznačiť, že v zime sa bez putlerovho plynu nezaobídeme. Potrebuješ si zarobiť na večeru tato?


tchor
tchor | 29.6.2022 12:01

ja som si myslel ze ludia u nas chapu, ako sa daju vyuzit tepelne cerpadla.
Typek to v amerike musel vysvetlovat dost podrobne:
https://www.youtube.com/watch?v=MFEHFsO-XSI&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=43XKfuptnik&t=1s

Ak sa chces niecomu priucit pozri si to.

Myslim ze v holandsku zakazu plynove kotle v noych domoch. Iba tepelne cerpadlo.
Myslis ze si to nespocitali?


tato
tato | 29.6.2022 12:12

Homer: Nemal som pri koncipovaní vôbec na mysli politiku a Rusku, ale jedine fyziku a paródiu na TČ a solar. Ked spominaš Rusko, ano plyn je nateraz najlepší a najekologickejší spôsob vykurovania. Moje obavy sú iné - slovenské lesy. Rúbe sa o 106. Reštituenti na Pragách V3S rozvážajú palivové drevo. Na ruský plyn satiru už mám, zverejním ked bude priliehavešia chvíľa - pred zimou :)
Ak ide o farizejstvo, t.z. sankcie a realita, na to som mal toto:
https://bratkur.gulas.sme.sk/143770/zasadovost-musi-byt.html

P.S. Admin mi vymazal ranný vtip o podobnosti MASH "Radara" O´Reillyho s jedným človekom s fakulty matfyz. Nebolo to nič urážlivé a dotyčný má zverejnené video na youtube a teda nie je úplne anonymná osoba.


Gargamel
Gargamel | 29.6.2022 12:21

Tato tu zo seba opäť spraví hlupáka a len to podpíše: "Neviem , do akej miery sa dá elektrika dodávať/predávať elektrárňam." - odpoveď, do takej, ako sa (ne)dohodneš. Rozumný ľudia si overujú informácie, hľadajú odpovede. Hlúpi bezmyšlienkovo vypustia "vtip" a potom sa hrajú na ešte hlúpejšieho...

TČ - opäť príklad, keď u tata je obdivuhodné, že dokáže v správnom poradí zachovať nádych a výdych. Napr. my máme v dome už 8 rok TČ voda-voda. Máme ho čisto iba na vykurovanie a ohrev vody. Nepoužívame na chladenie (v tom čase to boli takmer 2-násobné náklady).
Citát "Účinnosť tepelných čerpadiel
Tepelné čerpadlá majú oproti ostatným typom vykurovania jednu obrovskú výhodu. Motory (kompresory) tepelných čerpadiel nevytvárajú sami o sebe všetko teplo. Iba zvyšujú teplotu chladiva. Väčšina tepla je totiž odoberaná z okolitého prostredia (zo vzduchu, zeme, vody). Preto majú tepelné čerpadlá niekoľkonásobne väčšiu účinnosť než ostatné uvedené typy vykurovania. A to až 187%. Navyše umožňujú tichú, čistú, lacnú a bezstarostnú prevádzku." - https://www.alp...e-topny-faktor/
TČ vzduch-voda funguje do -20°C (dezolát by sa mohol chytiť, že čo potom = zapne sa špirála, ktorú má bežný el. kotol, dezolát si ušetril strápnenie)
Najefektívnejšie TČ je voda-voda.
Ono by stačilo, keby si tento dezolátik naštudoval aspoň základné informácie o fungovaní TČ, potom by nemohol dať takúto blbosť ani ako vtip.
Prečo radšej plynom nevykurujeme v lete? Vtedy ho predsa všetci tak nepotrebujú, bude lacnejší a ani ho toľko nespotrebujeme na to kúrenie. Však bude teplo. :) TČ je ekonomickejšie na vykurovanie (aj v lete! :) ) ako ten plyn. A po tom, čo sa s cenou plynu robí, tak zároveň sa rapídne skracuje "návratnosť" investície do zariadenia TČ.
A potom tento pablb napíše: "Dal si príklady na letné využitie TČ. No to ma nezaujíma. Mňa a nielen mňa trápi zimné využitie a účinnosť." - to fakt je Vás takých, čo si tieto ľahko dostupné informácie neviete dohľadať? Ten príklad ti dal Daniel preto, lebo ty si sem zlepil obrázok o "vykurovaní v lete". Takže v lete môžeš aj chladiť, už rozumieš? A v lete môžeš cez TČ vyhrievať aj bazén, keby si náhodou stále považoval TČ za niečo horšie ako plyn, pevné palivo, elektrokotol...
To fakt medzi nami sú takéto existencie, čo síce dokážu dať "vtip" na guláš, ale nedokážu si tú hlúposť za 5 min. overiť?
Zas som sa opustil s dezolátom :(


Daniel
Daniel | 29.6.2022 12:23

tato | 29.6.2022 11:42 -> Aha, takze ak to nemozes vyuzit v zime, tak je to nanic. Hmm. Vskutku "skvela" uvaha. Ze pocas zvysku roka usetris naklady, vylucis blackout ci ulahcis ekologickemu zatazeniu planety, to neberies do uvahy. Napriklad sa da namontovat klimatizacia, ktora ti je zase v zime nanic, ale v lete ides naplno len na solar a prave vtedy, ked slnko svieti a je teplo. Solarne napajnie cerpadla studne na polievanie zahrady zase presne v case tepla. Mi to pripada, ako keby si hladal tie male nevyhodne situacie, aby si zhovadil celu technologiu. Preco takto nezhovadis plyn a jeho absolutnu zavislost na dovoze?


tato
tato | 29.6.2022 12:35

tchor: v Holandsku nie sú také mrazy ako na SK.

Gargamel: Fyzika nepustí a preto parodujem TČ a soláry. Z veľkého tepelného rozdielu získaš veľa tepla na kúrenie. A to je v lete ... No kúriť treba v zime. No v zime je málo tepla na získanie tepla. Fakty sú jasné.
Píšeš, že účinnosť až 187%. Kurnik, keby aspoň 188% ale že práve 187% , tststs. Aká je účinnosť v zime, keď je pod nulou? Žeby žiadna?
No nič, dovidenia večer.


Alt
Alt | 29.6.2022 12:37

Jj a mraznicky v zime. Skus si dat mrazak do garaze, ci bude v zime fungovat.


Daniel
Daniel | 29.6.2022 12:39

tato | 29.6.2022 12:35 -> Naco ti je palenie plynu v lete. Je ti malo teplo? Alebo sa nim ovievas a inhalujes?


tato
tato | 29.6.2022 12:42

Daniel: Leto sa dá prežiť aj bez klímy či vyhrievania bazéna, resp. dá sa vyhrievať bazén a schladiť si čelo aj iná. No životne dôležité je prežiť zimu. A drahé srandičky ako foto či TČ veru ma v zime nespasia.
Ak nechceme dovoz a chceme ekologiu, skôr by EU miliardy mali ísť do geovrtov.
Dovidenia večer.


tato
tato | 29.6.2022 12:45

Alt: Ak v zime mrazí, máš aj mrazák a chladničku máš od jesene do jari prakticky na 100% prirodzenú.


Daniel
Daniel | 29.6.2022 12:48

tato | 29.6.2022 12:42 -> Pri geovrtoch s tebou mimoriadne suhlasim. Na druhej strane zimy budu stale teplejsie a leta horucejsie, takze FV bude mat cim dalej, tym vacsiu cast roku dobru efektivitu.


tchor
tchor | 29.6.2022 12:56

je videt ze sa nechces nic naucit/precitat iba hadat sa
ak by si cital co ti sem piseme tak by si vedel ze tepelne cerpadlo funguje aj pod nulou, ako pisal gargamel aj do -20
a ak je nahodou menej dokuris elektrikou....


blackota
blackota | 29.6.2022 13:01

tato prave odhlalil iluminatske spiknutie manipulatorov, ktori tvrdia, ze svoje domy na slovensku vykuruju TC (vzduch / voda), a pritom sedia doma v kozuchoch a drkocu sa od zimy pri +5st.C stupnov v miestnosti

iluminati tu: https://www.dai...zduch-voda.html

"Nízkoteplotné tepelné čerpadlá Daikin typu vzduch-voda sú ideálnym riešením pre novostavby. Pri kombinácii s podlahovým vykurovaním alebo nízkoteplotnými radiátormi spotrebujete na vykurovanie vášho domu minimum energie. Naše tepelné čerpadlá typu vzduch-voda sú navrhnuté v Európe pre Európu a sú vhodné pre všetky európske klimatické podmienky počas celého roka." ... ty "ina holandska zima" :)


ale uz ma to nerozhodi, uz som si zvykol, ze podaktore miestne entity tu zo seba dokazu spravit elegantne kokota na jeden pokus a tri vety :)


shredder
shredder | 29.6.2022 13:03

tato | 29.6.2022 12:12 - Píšeš, že sa jedná o fyziku. Otázka teda je, akú účinnosť máš na mysli, termickú, termodynamickú, alebo nejakú inú? Ako máš daný referenčný stav?

Energetike a rôznym formám tepla som sa venoval už na VŠ, robil v tomto smere diplomku a projekty pre pár podnikov, ale kľudne ma pouč. Ja ťa na oplátku poučím, že účinnosť v záporných teplotách pod nulou automaticky nie je nulová ani záporná, s týmto by ťa vyučujúci vyrazil cez zavreté dvere okamžite a každý iný človek aspoň trocha znalý fyziky prestal brať vážne. Miesto robenia nevtipných príspevkov na guláš by bol s tvojej strany lepšie strávený čas povenovať sa problematike seriózne a dovzdelať sa. Jediné čo ma pri obede rozosmialo je vyhlásenie, že plyn je najlepší a najekologickejší spôsob. Ono je to ale trošku zložitejšie...

A ešte jedna faktická na záver: z veľkého tepelného rozdielu získaš teplo rýchlejšie, ale nehovorí to nič presné o absolútnom množstve tepla, ktoré získaš. Odporúčam si pozrieť rýchlostnú rovnicu prestupu tepla.

A mrazák aj chladnička funguje podľa ich termodynmického cyklu či je leto, alebo zima. Čo znamená, že od jesene do jari sú na 100% prirodzené? :D


ANALOLYTIK
ANALOLYTIK | 29.6.2022 13:07

najprv si niečo naštuduj a potom píš blbosti. Fotovoltaika já najväčšiu účinnosť na jar a jeseň v lete sa prehrieva čím účinnosť klesá.


Komisar Mex
Komisar Mex | 29.6.2022 13:36

@Analolytik Nedavno som niekde videl, ze v Kalifornii ukladaju FV panely na vodu do plytkych jazierok. Tym padom panely ochladzuju a zaroven zabrania odparovaniu vody - kedze je to viac menej pust, voda je vzacna.

Este nasadit elektricke uhory a maju aj chovnu stanicu, 3 v 1.


Alt
Alt | 29.6.2022 13:37

Mrazak bezne mrazi na -12 stupnov (teraz casto aj -18). V garazi ti prestane fungovat uz pod nejakych +10. Proste prestane fungovat skor ako budu budu vonku chladnickove teploty, nieto mraznickove ...
Ale ved kludne na jesen vypni chladnicku aj mrazak a skladuj potraviny prirodzene. Aspon bude od Teba skor pokoj ...


ygnac
ygnac | 29.6.2022 14:18

Cez zimu sme doteraz kurili (aj) klasickou klimou, tepelnym cerpadlom vzduch-vzduch, s viac ako 100% ucinnostou. Odteraz, ked som videl a cital debilkove mudrosti, mi to prestane fungovat, lebo predsa to nemoze byt realne.


ja-som ja
ja-som ja | 29.6.2022 14:45

Tato hlavne nepochopil, že fyzika nepustí, a tepelné čerpadlá, solárne a fotovoltaické panely preto vždy budú mať vyššiu účinnosť v lete, ale to neznamená, že sú v zime nepoužiteľné.
U Tata fungujú len veľmi jednoduché myšlienkové pochody, bez pochopenia súvislostí.


Katolibanec
Katolibanec | 29.6.2022 15:06

@tato tak to vobec nemas pravdu. Ucinnost je rovnaka v lete aj v zime. Skus v lete vykurovat dom na 60-70°C a uvidis ze je to to iste ako v zime pri -10, kurit na 20 ;)


vlt
vlt | 29.6.2022 15:07

@Alt: Hlavne to nehovor nasmu mrazaku ktory je v garazi uz niekolko rokov. Iste, dnes kazdy vyrobca pridava vsakovake kurvitka ale z principu fungovania TC tam nieje nic preco by to nemalo fungovat - skor naopak spotreba je podstatne nizsia.


Alt
Alt | 29.6.2022 15:32

@vlt, ja netvrdim, ze sa take nevyrabaju, vyrabaju, ale urcite take nie su vsetky. Osobne som poznal tetusku, ktora musela novy mrazak presunut z pivnice na prizemie, lebo v pivnici cez zimu prestal fungovat.
Z principu fungovania urcite ma. Napr. ciste vycucane z prsta ak chladivo zkodenzuje skor ako ho kompresor chce skvapalnit stlacanim ... Dovod preco sa to takto robi moze byt uplne jednoduchy, ze mas takto v byte vacsiu ucinnost a nizsiu spotrebu ako u chladnicky ktorej to nevadi.


Gargamel
Gargamel | 29.6.2022 16:39

tato - vážne ty ideš písať, že "Fyzika nepustí a preto parodujem TČ a soláry. Z veľkého tepelného rozdielu získaš veľa tepla na kúrenie. A to je v lete ... No kúriť treba v zime. No v zime je málo tepla na získanie tepla. Fakty sú jasné."
Fakt som vďačný, že nie sme odkázaní na takých hlúpych ľudí ako si ty. Ty zrejme ani nemáš šajnu, ako funguje chladnička, resp. v podobnom princípe TČ, však? Lebo tvojou (ne)logikou by si zrejme nemohol mať počas roka konštatne -20°C v mraziaku, však? Zrejme ani netušíš, čo to je fyzika, aj keď pre teba "nepustí". Čo je u teba isté a čo nepustí, je tvoje obmedzenie a pochopenia základných fyzikálnych vlastností, na základe ktorých dokáže fungovať aj to zariadenie, na ktorom píšeš tieto nezmysly (mobil, PC, book,...)
Skús si doštudovať úplný základ z fyziky (2.st. ZŠ) - teplo (tepelná energia).
Následne si doštuduj to, o čom píšeš, ale absolútne nerozumieš = účinnosť. A prečo konkrétne tam je 187% a nie 188%? To už bude pre teba komplikovanejšie, pretože to by si musel zapojiť aj matematiku (máš nejaké vstupné údaje a z toho vypočítaš).
A toto od teba: "Aká je účinnosť v zime, keď je pod nulou? Žeby žiadna?" bolo fakt, ako keby to písalo 10-12 ročné dieťa, ale to som už aj niektoré urazil. Iba dokazuješ, že netušíš, čo je to účinnosť, aj keď o nej píšeš.
A teraz šok pre teba: Konštantne, po celý rok 24/7/365, dokáže TČ odoberať 3 stupne z podzemnej vody (u nás neklesne jej teplota pod 10°C, aj keď je vonku -20°C = otestované) a odovzdáva do sústavy = ohrieva chladiace médium, ktoré dokáže postupne zohriať vodu v podlahovke na 35°C a v bojleri ohrievame na 48°C. To bude asi kúzlo, však?
Ktovie, či takých tatov majú aj Japonci, keď tam cca 20% domácností využíva TČ už dlhé roky, hmmm?


AP
AP | 29.6.2022 16:45

Aj my máme mrazák v letnej kuchynke už 8 rokov, funguje normálne aj keď vonku mrzne. Vlastne aj keď vnútri mrzne, lebo tam kúrenie nie je.
K tatovi škoda reči.


Daniel
Daniel | 29.6.2022 17:06

Tak toto som nevedel:
"Princíp tepelného čerpadla je známy už viac ako 100 rokov. Konštruktér prvého tepelného čerpadla na svete bol Slovák Aurel Stodola. Jeho tepelné čerpadlo z roku 1928 dodnes pracuje vo Švajčiarsku a vykuruje radnicu v Ženeve s odoberaním tepla z vody jazera (ide o uzatvorený okruh)."


ygnac
ygnac | 29.6.2022 17:08

K chladnickam: V takomto pripade treba sledovat dolezity parameter - klimaticku triedu. To je rozsah teplot okolia, pri ktorych vyrobca garantuje spravnu funkcnost. Ano, pri prilis nizkej teplote okolia moze (najma chladnicka) prestat fungovat.


ygnac
ygnac | 29.6.2022 17:10

Daniel: Ano, ale iba v lete predsa!


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader