suhlasim, velmi pekny priklad, ako by to mohlo aspon na chvilku vyzerat..ale v nasich koncinach by to zase skoncilo len nespocetnym mnozstvom hejtu .. a tym, ze by tam preslo par cyklistov a namosureni vodici by opat mali zamienku pokracovat v svojom, z enaco budovat cykloinfrastrukturu, ked po cestach jazdi par cyklistov .. aj ked, dnes som pri presune do prace stretla 2x otec+dieta na bajku :) .. urcity progres mame aj v nasich koncinach :)
Neo"liberáli" by ste si mohli uvedomiť, že to slovo "liberté" znamená sloboda. Auto je osobná sloboda. Sloboda cestovať a presúvať sa kam potrebujem. Vďaka autu môžem pracovať aj mimo bydliska a presúvať sa do práce 2x rýchlejšie ako kombináciou vlak/bus/MHD. O komforte a čistote ani nehovoriac. Kto chcete, kľudne cestujte aj koňom. Ale nejebte do druhých, čo majú robiť a čo nie. V EU pokrýva autodoprava takmer 80% presunov ľudí. Na Slovensku okolo 76-77%. Každý nech sa pozerá na seba a svet bude krajší.
Marcus: To je taký insitný liberalizmus. Človek je totiž tvor spoločenský a celé dejiny sú o tom, ako vyvažovať záujmy jednotlivca a komunity. Totiž - cestu, po ktorej by prešiel autom, si nikto nepostaví sám. Ani si ju nezvládne sám udržiavať. Čiže už len preto sa individuálna jazda netýka len jednotlivca. Preto je debata o tom, či ten stav je ideálny a či ho netreba nejako zmeniť, úplne legitímna. To, že teraz je to tých 80% neznamená, že to tak musí byť navždy. Spoločenská diskusia (a politika) je aj o tom, že ľudia môžu názory a postoje a vzorce správania zmeniť. Politici by mali mať aj nejaké vízie, inak sú len tými kritizovanými populistami...
Ja by som woke progresívcom a zeleným magorom doprial týždeň bez kamiónovej dopravy. By ma zaujímalo, koľko majú v komore nasyslené mandlí na mandľové latté a či im to bude stačiť na prežitie.
Valiant: Kamióny sa už pomaly podarilo vytlačiť z miest. Klíma je jeden problém, využitie verejného priestoru v mestách druhý. Hoci aj súvisia trochu - menej áut v meste = (časom) menej nepriepustných plôch = (časom) viac zelene = chladnejšia klíma v meste... okrem iných výhod.
Ešte nadviažem na môj predošlý príspevok - slobodné rozhodovanie jednotlivcov je často silno ovplyvňované ostatnými. Ľudia nasledujú trendy, často sa rozhodujú "stádovo". Majú predstavu, že sa musia presúvať v meste autom, lebo to hovoria a robia "všetci". Lebo je tomu aj veľa vecí prispôsobených. A to sa dá zmeniť práve tým, že alternatívu propaguješ...
Valiant, existujú vlaky. Prioritne je však obrázok o nezmysele osobných automobilov v mestskej a prímestkej doprave.
Marcus Phoenix, liberté jedného človeka končí tam, ked obmedzuje liberté druhého človeka. Chod do p.. so svojim osobným autom a neotravuj ním hlukom, smradom a prachom môj životný priestor. Je to podobné ako s fajčením. Ak fajčíš, tvoja "sloboda" dymenia otravuješ tým slobodu čistého vzduchu ostatných.
Žiadej "tvoj životný priestor" nie je, je to verejný priestor. Po tvojej obývačke, ani súkromnej príjazdovej ceste ti nejazdím. Tak si ľahni pekne na bok, nasliň si prsty a strč si slobodne svoje požiadavky pekne krásne do riti.
Hluk , smrad a prach z jazdy tvojho auta vchádza na môj pozemok alebo do izby a otravuje a obťažuje môj život a bývanie. Početné motoristické hovädá jazdiace okolo domov ničia život tam žijúcich ľudí. Hluk a prach sa zázračne nezastavia na hranici súkromného pozemku ale pokračujú na súkromný pozemok a do obydlia. Narušujú tak pokojné bývanie a pokojné užívanie svojho majetku, čo sa píše v Ústave. Automobiloví kokoti tak okrem porušovania pravidiel cestnej premávky porušujú aj ústavu SR.
Tato, presťahuje sa na južný pól, tam budeš mať väčšiu časť roka kľud.
Inak môžeš natrafiť na suseda, ktorý nemá auto, ale kúri pevným palivom, má cirkulár, sekeru, kohúta, práši koberce a s obľubou si púšťa nahlas rap.
ja som ja, no vidíš koľký kokotizmus tu ešte treba riešiť . Čítal som, kde žijú inteligentnejší ľudia než slovenská sedliačina, tak si určili deň a hodinu, kedy budú všetci kosiť trávnik hlučnými kosačkami. Dnes doba pokročila a dá sa kosiť aj tichými elektrickými, ale sedliačina zásaden používa tie najhlučnejšie. Takisto , som čítal, že niekde je priestupok, ak pes breše dlhšie ako 5 minút.
Chcem tým povedať, ak sú inteligentní ľudia, dá sa spraviťriešenie aj bez vysťahovania sa na južný pól.
No a začal by som riešiť situáciu zákazom svinských automobilov v mestskej a prímestskej doprave.
bronski, áno jazdím, ale je rozdiel v autách a ich používateľoch. Je rozdiel, ak nejaká žena ide na jemný plyn tichým benziňákom a rozdiel, ak ide zasran na tuningovom svinsve a ešte túruje. A tých príkladov cocotov by som mohol uviesť množstvo - scurvení motorkári, 4-kolári, dieslové rachotiny a smrady, dodávkové doručovacie "expresy" zásadne nedodržujúce povolené rýchlosti, o hlučných nákladniakoch ani nehovoriac.
Takých, čo jazdia ticho na jemný plyn na tichom vozidle a dodržujúci max povol. rýchlosť je minimum. Drvivá väčšina sú arogantné motoristické hovädá. Preto z ekologického hľadiska a z hľadiska životného prostredia-pokojného života a bývania jediné riešenie je zákaz áut (a motoriek) v mestskej a prímestskej doprave.
Jasné Tato, ak pes breše viac ako 5 minút, tak ho treba utratiť.
Na tvoj piditrávnik možno stačí elektrická kosačka, ale ja by som svoj pozemok bez benzínovej kosačky s pojazdom a krovinorezu nepokosil.
Viem si živo predstaviť ako veľmi si obľúbený u svojich susedov.
cize vsetci su naoolo jebnuti,
len ja (cize ty, tato) + dalsi1 cca 1 % populacie to robime spravne rozumne uvazloivo, ergo len to 1% by malo mat opravnenie pouzivat motorove vozidlo( jedno resp 2 stopove)
Myslel som si, že nepochop je tu neochvejný #1, ale Tato ho dal v kokotizme dole ako starý vlk! Sám má auto, ale jazdí "na jemný plyn" tak on môže a my kokoti čo máme "tuningy" zásadne nechávame v meste zaradenú jednotku po celý čas, nech to reve a dymí, aby ten náš bi-turbo 12-valec bolo počuť až k nemu cez 3 mestké časti. Mal by som si prečítať spätne tie výlevy nad Saganom, ktoré som doteraz ignoroval. Takého pomýleného, krivého dezolé veru nie je ľahké nájsť.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
toto by blo idelane
https://www.awa...3-1-800x533.jpg
https://www.awa...-free-day-2023/
tatov sen
https://www.awa...-free-day-2023/
suhlasim, velmi pekny priklad, ako by to mohlo aspon na chvilku vyzerat..ale v nasich koncinach by to zase skoncilo len nespocetnym mnozstvom hejtu .. a tym, ze by tam preslo par cyklistov a namosureni vodici by opat mali zamienku pokracovat v svojom, z enaco budovat cykloinfrastrukturu, ked po cestach jazdi par cyklistov .. aj ked, dnes som pri presune do prace stretla 2x otec+dieta na bajku :) .. urcity progres mame aj v nasich koncinach :)
Neo"liberáli" by ste si mohli uvedomiť, že to slovo "liberté" znamená sloboda. Auto je osobná sloboda. Sloboda cestovať a presúvať sa kam potrebujem. Vďaka autu môžem pracovať aj mimo bydliska a presúvať sa do práce 2x rýchlejšie ako kombináciou vlak/bus/MHD. O komforte a čistote ani nehovoriac. Kto chcete, kľudne cestujte aj koňom. Ale nejebte do druhých, čo majú robiť a čo nie. V EU pokrýva autodoprava takmer 80% presunov ľudí. Na Slovensku okolo 76-77%. Každý nech sa pozerá na seba a svet bude krajší.
a co tak den bez internetu
den bez TV
den bez mobilu
den bez mikrovlnky
den bez TV mam kazdy den. Aj ked bez mikrovlnky mam kazdy den. Den bez mobilu a internetu by sem tam prospel :)
S tými bicyklami by som Tata neprovokoval.
Tato sa neozýva, asi sa prilepil na cestu.
siel siel https://www.youtube.com/watch?v=v7Ex9q1Mazw
Marcus: To je taký insitný liberalizmus. Človek je totiž tvor spoločenský a celé dejiny sú o tom, ako vyvažovať záujmy jednotlivca a komunity. Totiž - cestu, po ktorej by prešiel autom, si nikto nepostaví sám. Ani si ju nezvládne sám udržiavať. Čiže už len preto sa individuálna jazda netýka len jednotlivca. Preto je debata o tom, či ten stav je ideálny a či ho netreba nejako zmeniť, úplne legitímna. To, že teraz je to tých 80% neznamená, že to tak musí byť navždy. Spoločenská diskusia (a politika) je aj o tom, že ľudia môžu názory a postoje a vzorce správania zmeniť. Politici by mali mať aj nejaké vízie, inak sú len tými kritizovanými populistami...
Ja by som woke progresívcom a zeleným magorom doprial týždeň bez kamiónovej dopravy. By ma zaujímalo, koľko majú v komore nasyslené mandlí na mandľové latté a či im to bude stačiť na prežitie.
Valiant: Kamióny sa už pomaly podarilo vytlačiť z miest. Klíma je jeden problém, využitie verejného priestoru v mestách druhý. Hoci aj súvisia trochu - menej áut v meste = (časom) menej nepriepustných plôch = (časom) viac zelene = chladnejšia klíma v meste... okrem iných výhod.
Ešte nadviažem na môj predošlý príspevok - slobodné rozhodovanie jednotlivcov je často silno ovplyvňované ostatnými. Ľudia nasledujú trendy, často sa rozhodujú "stádovo". Majú predstavu, že sa musia presúvať v meste autom, lebo to hovoria a robia "všetci". Lebo je tomu aj veľa vecí prispôsobených. A to sa dá zmeniť práve tým, že alternatívu propaguješ...
woke progresivci?
was ist dass?
UTFG!
Valiant, existujú vlaky. Prioritne je však obrázok o nezmysele osobných automobilov v mestskej a prímestkej doprave.
Marcus Phoenix, liberté jedného človeka končí tam, ked obmedzuje liberté druhého človeka. Chod do p.. so svojim osobným autom a neotravuj ním hlukom, smradom a prachom môj životný priestor. Je to podobné ako s fajčením. Ak fajčíš, tvoja "sloboda" dymenia otravuješ tým slobodu čistého vzduchu ostatných.
Žiadej "tvoj životný priestor" nie je, je to verejný priestor. Po tvojej obývačke, ani súkromnej príjazdovej ceste ti nejazdím. Tak si ľahni pekne na bok, nasliň si prsty a strč si slobodne svoje požiadavky pekne krásne do riti.
Hluk , smrad a prach z jazdy tvojho auta vchádza na môj pozemok alebo do izby a otravuje a obťažuje môj život a bývanie. Početné motoristické hovädá jazdiace okolo domov ničia život tam žijúcich ľudí. Hluk a prach sa zázračne nezastavia na hranici súkromného pozemku ale pokračujú na súkromný pozemok a do obydlia. Narušujú tak pokojné bývanie a pokojné užívanie svojho majetku, čo sa píše v Ústave. Automobiloví kokoti tak okrem porušovania pravidiel cestnej premávky porušujú aj ústavu SR.
ved ty mas auto tiez, a jazdis na nom, tak isto otravujes zivot inym a porusujes tym padom Ustavu
Tato, presťahuje sa na južný pól, tam budeš mať väčšiu časť roka kľud.
Inak môžeš natrafiť na suseda, ktorý nemá auto, ale kúri pevným palivom, má cirkulár, sekeru, kohúta, práši koberce a s obľubou si púšťa nahlas rap.
ja som ja, no vidíš koľký kokotizmus tu ešte treba riešiť . Čítal som, kde žijú inteligentnejší ľudia než slovenská sedliačina, tak si určili deň a hodinu, kedy budú všetci kosiť trávnik hlučnými kosačkami. Dnes doba pokročila a dá sa kosiť aj tichými elektrickými, ale sedliačina zásaden používa tie najhlučnejšie. Takisto , som čítal, že niekde je priestupok, ak pes breše dlhšie ako 5 minút.
Chcem tým povedať, ak sú inteligentní ľudia, dá sa spraviťriešenie aj bez vysťahovania sa na južný pól.
No a začal by som riešiť situáciu zákazom svinských automobilov v mestskej a prímestskej doprave.
bronski, áno jazdím, ale je rozdiel v autách a ich používateľoch. Je rozdiel, ak nejaká žena ide na jemný plyn tichým benziňákom a rozdiel, ak ide zasran na tuningovom svinsve a ešte túruje. A tých príkladov cocotov by som mohol uviesť množstvo - scurvení motorkári, 4-kolári, dieslové rachotiny a smrady, dodávkové doručovacie "expresy" zásadne nedodržujúce povolené rýchlosti, o hlučných nákladniakoch ani nehovoriac.
Takých, čo jazdia ticho na jemný plyn na tichom vozidle a dodržujúci max povol. rýchlosť je minimum. Drvivá väčšina sú arogantné motoristické hovädá. Preto z ekologického hľadiska a z hľadiska životného prostredia-pokojného života a bývania jediné riešenie je zákaz áut (a motoriek) v mestskej a prímestskej doprave.
Jasné Tato, ak pes breše viac ako 5 minút, tak ho treba utratiť.
Na tvoj piditrávnik možno stačí elektrická kosačka, ale ja by som svoj pozemok bez benzínovej kosačky s pojazdom a krovinorezu nepokosil.
Viem si živo predstaviť ako veľmi si obľúbený u svojich susedov.
tato-vi
cize vsetci su naoolo jebnuti,
len ja (cize ty, tato) + dalsi1 cca 1 % populacie to robime spravne rozumne uvazloivo, ergo len to 1% by malo mat opravnenie pouzivat motorove vozidlo( jedno resp 2 stopove)
🤡
nadherny priklad sovinizmu a egoizmu 👌
Myslel som si, že nepochop je tu neochvejný #1, ale Tato ho dal v kokotizme dole ako starý vlk! Sám má auto, ale jazdí "na jemný plyn" tak on môže a my kokoti čo máme "tuningy" zásadne nechávame v meste zaradenú jednotku po celý čas, nech to reve a dymí, aby ten náš bi-turbo 12-valec bolo počuť až k nemu cez 3 mestké časti. Mal by som si prečítať spätne tie výlevy nad Saganom, ktoré som doteraz ignoroval. Takého pomýleného, krivého dezolé veru nie je ľahké nájsť.